- Strona główna
- Dla mieszkańca
- Załatw sprawę
- Zezwolenie na sprzedaż alkoholu
Załatw sprawę
- Stargardzka Karta Mieszkańca
- Bezpieczeństwo i sprawy obronne
- Dotacje
- Drogi
- Działalność gospodarcza
- Edukacja
- Inne sprawy urzędowe
- Karta Dużej Rodziny
- Karta Seniora
- Licencja na taksówki
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Organizacja imprez
- Podatki i opłaty lokalne
- Postępowanie w stosunku do osoby nadużywającej alkoholu
- Sprawy mieszkaniowe
- Sprawy obywatelskie
- Stypendia i nagrody
- Urząd Stanu Cywilnego
- Zagospodarowanie przestrzenne
-
Zezwolenie na sprzedaż alkoholu
Zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
1. Wymagane dokumenty
1) wniosek;
2) dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych;
3) decyzję właściwego powiatowego inspektora sanitarnego potwierdzającą spełnienie warunków sanitarnych przez punkt sprzedaży;
4) pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży zlokalizowany będzie w budynku wielorodzinnym mieszkalnym.
2. Opłata
Opłatę wnosi się przed wydaniem zezwoleń na rachunek gminy, dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą, w wysokości (w skali roku) :
1) 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
2) 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
3) 2100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
3. Termin
- Niezwłocznie, nie później niż do 30 dni.
- W przypadku spraw skomplikowanych do 2 miesięcy.
4. Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stargard do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji.
5. Uwagi
Brak
6. Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
(Dz . U. z 2018 r. poz. 2137),
- Uchwała Nr XLIII/463/2018 Rady Miejskiej w Stargardzie z dnia 26 czerwca 2018 r. zmieniona uchwałą Nr XLIV/474/2018 z dnia 28 sierpnia 2018 roku w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie miasta Stargard.
7. Inne informacje uzupełniające
Opłaty za korzystanie z zezwolenia w latach kolejnych są wnoszone na podstawie pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Opłata jest wnoszona na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.
Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
• 37500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5 % alkoholu oraz piwa – wnoszą w wysokości 1,4 % ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
• 37500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) - wnoszą w wysokości 1,4 % ogólnej sprzedaży tych napojów w roku poprzednim,
• 77000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18 % alkoholu - wnoszą w wysokości 2,7 % ogólnej wartości tych sprzedaży w roku poprzednim.
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, do dnia 31 stycznia, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim -„Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych”.
Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła wartości wymienionych w punkcie 2, wnoszą opłatę określoną w punkcie 1.
Wartość sprzedaży – kwota należna sprzedawcy za sprzedane napoje alkoholowe, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
8. Osoba do kontaktu
Inspektor: Alicja Sosnowska tel: 91 578 48 09